Jana Kazimierza 21 lok. U2, Warszawa        
 501 108 626  lub  22 699 81 47

Wchodzenie po schodach – aktywność fizyczna.

Dziś opowiemy o kolejnym, już trzecim poziomi aktywności fizycznej dla niechętnych do uprawiania konkretnych dziedzin sportu – to schody.

Jeśli już stosowałeś spacery i marsze i chcesz spróbować czegoś troszkę trudniejszego, to schody są właśnie dla ciebie.

Wchodzenie po schodach to, podobnie jak poprzedzenie nasze propozycje, aktywność fizyczna, która nie wymaga od nas inwestycji, czy organizowania czasu na dojazd na siłownię. Możemy ten rodzaj ruchu stosować w każdym dowolnym momencie dnia.

Zapomnij o windzie w domu, w pracy, w metrze czy w galerii handlowej. Dzięki temu całkowicie przypadkiem, nie tracąc czasu na dotarcie do siłowni, czy  przebieranie się w strój sportowy,  stracisz parę kilogramów i znacznie wzmocnisz swoje mięśnie  i cały organizm.

Ten rodzaj aktywności fizycznej jest doskonały dla naszego układu sercowo – naczyniowego, obniża ciśnienie krwi, uelastycznia stawy skokowe, kolanowe i biodrowe. Systematyczny ruch na schodach zmniejsza cellulit, wysmukla sylwetkę.

I uwaga, dobra wiadomość – najlepszy wpływ ma na mięśnie pośladkowe, ale Także na mięsnie ud i łydek.  Wchodzenie po schodach jest lepsze dla naszych pośladków nawet od biegania, a to dlatego, że podczas wchodzenia na kolejne stopnie nogę podnosimy wyżej niż przy biegu czy marszu.

Jeśli chcesz zwiększyć wysiłek i używać schodów do codziennego treningu możesz zastosować trening interwałowy. Zaczynamy od bardzo szybkiego wejścia na trzy pietra, a następnie kolejne dwa wchodzimy powoli. Liczbę pięter oraz czas przeznaczony na trening  zwiększaj powoli. Możesz wchodzić szybkim tempem na ostanie piętro, następnie zjechać windą (w tym czasie masz chwilę przerwy …) i ponownie szybkim marszem pokonać wszystkie piętra. Ważne, by podczas wchodzenia po schodach stawiać całą stopę na stopniu, a nie tylko palce. Opierając się jedynie na palcach stopy bardzo szybko przeciążymy łydki.

Kolejny etap zwiększenia wysiłku, to wchodzenie co dwa stopnie lub dołożenie niedużego obciążenia ( najwygodniej zacząć od niewielkich hantli).

Wchodzenie po schodach to doskonały rodzaj aktywności, dbania o kondycje  i szczupłą sylwetkę. Możemy go stosować jako konkretny trening  oraz wykonywać go przy każdej okazji w ciągu dnia, tracąc kilogramy i wzmacniając wydolnośc organizmu.

Należy jednak pamiętać, że ten rodzaj aktywności, szczególnie na początku,  mocno obciąża układ sercowo – naczyniowy. Dlatego warto zacząć od 5 minutowych mini treningów i co klika dni zwiększać czas o kolejne minuty.

Wchodzenie po schodach to kolejny sposób na aktywność bez inwestycji, specjalnych przygotowań i reorganizacji planu dnia. Zrezygnowanie z windy przyniesie całkiem dobre efekty, a korzystanie dla zdrowia i urody ze schodów jest całkiem bezpłatne.

©2019 Centrum Rehabilitacji ACTIV
Projekt i realizacja: Com&Media
Call Now Button