Uroginekologia

Rehabilitacja uroginekologiczna jest stosunkowo młodą, ale prężnie rozwijającą się dziedziną rehabilitacji. Może już o niej słyszałaś, a może jest to dla Ciebie nowość. Pamiętaj, że dbanie o swoje zdrowie w zakresie prawidłowego funkcjonowania układu moczowo-płciowego nie jest fanaberią, masz prawo do pełnego dbania o siebie na każdej płaszczyźnie.

Żadne Twoje problemy zdrowotne nie powinny zostać zbagatelizowane. Jeśli odczuwasz dolegliwości bólowe w przebiegu ciąży lub po jej rozwiązaniu, masz problemy z nietrzymaniem moczu, cierpisz na bóle w obrębie miednicy, czujesz ból w trakcie stosunku lub zmagasz się z innymi problemami zdrowotnymi związanymi z układem moczowo-płciowym, zgłoś się do rehabilitantki uroginekologicznej.

WYBIERZ RODZAJ REHABILITACJI I ZAREZERWUJ WIZYTĘ

W JAKICH PRZYPADKACH WARTO ZGŁOSIĆ SIĘ NA TERAPIĘ UROGINEKOLOGICZNĄ?

Istnieje cały szereg wskazań do rehabilitacji uroginekologicznej, należy do nich z pewnością:

• profilaktyka w czasie ciąży oraz w okresie przygotowania do niej,
  • jak i dolegliwości pojawiające się po porodzie, takie jak problemy z oddawaniem moczu (w tym popuszczanie), bóle w obrębie dolnej części pleców i miednicy, osłabienie mięśni dna miednicy i obniżenie narządów wewnętrznych, odczuwalne napięcie i dyskomfort w obrębie mięśni dna miednicy (na przykład manifestujące się bólem podczas aplikacji tamponów).

Zdarza się także, że problemy zdrowotne wymagające rehabilitacji uroginekologicznej pojawiają się u kobiet, które nie rodziły. Jeśli obserwujesz u siebie powyższe lub podobne objawy, pomyśl o rehabilitacji uroginekologicznej.

Pamiętaj także o tym, że ma ona również zastosowanie w profilaktyce powyższych przypadłości, którym można skutecznie zapobiegać np. stosując odpowiednią profilaktykę w okresie przygotowań i do ciąży i od samego początku jej trwania.

Uroginekologia

Profilaktyka uroginekologiczna

Jeśli jesteś w ciąży i chcesz jak najlepiej przygotować się do porodu i stworzyć sobie możliwie najlepsze warunki do odzyskania formy po porodzie, albo przygotowujesz się do zajścia w ciążę – profilaktyka uroginekologiczna jest przeznaczona dla Ciebie. Profilaktyczna terapia uroginekologiczna obejmuje:

• Przygotowanie do ciąży – trening medyczny
  • Ulga w bólu podczas trwania ciąży i po porodzie – terapia manualna, ćwiczenia, masaż
  • Dobór indywidualnych ćwiczeń przed, w trakcie i po ciąży

Leczenie uroginekologiczne

Jeżeli masz za sobą trudny poród, jesteś po kilku porodach, czy też urodziłaś po raz pierwszy i nie wróciłaś jeszcze do pełni sił i zdrowia, rehabilitacja uroginekologiczna jest rozwiązaniem dla Ciebie. W powrocie do formy po porodzie pomoże Ci szereg zabiegów i terapii, które rehabilitantka uroginekologiczna dobierze specjalnie do Twoich potrzeb. Wśród zabiegów i terapii uroginekologicznych znajduje się:

• Terapia problemu BRA – rozejścia mięśnia prostego brzucha
  • Badanie kondycji mięśni dna miednicy – dobór ćwiczeń
  • Fizjoterapia w zespołach bólowych miednicy mniejszej, bolesne miesiączkowanie
  • Fizjoterapia zaburzeń mikcji (zaburzenia oddawania moczu, nietrzymanie moczu)
  • Terapia leczenia bólu w obrębie miednicy oraz kręgosłupa
  • Trening mięśni dna miednicy
  • Terapia blizn – po cesarskim cięciu, nacięciu krocza, zabiegach ginekologicznych
  • Profilaktyka zdrowego dna miednicy
  • Fizjoterapia w dysfunkcjach seksualnych: ból podczas stosunku, dyspaurenia, vulvodynia
  • Terapia INDIBA ACTIVE

Co jeszcze powinnaś wiedzieć przed rehabilitacją uroginekologiczną?

Oczywiście możesz skonsultować decyzję o korzystaniu z rehabilitacji uroginekologicznej ze swoim ginekologiem. Być może Twój lekarz sam podsunął Ci to rozwiązanie i polecił podjęcie terapii.

Jeśli nie, możesz porozmawiać z ginekologiem o swoich problemach, oczekiwaniach i omówić wskazania oraz ewentualne przeciwwskazania do leczenia lub profilaktyki uroginekologicznej.

Nie musisz obawiać się wstydliwej natury swoich dolegliwości.

Rehabilitację uroginekologiczną prowadzą wyspecjalizowane osoby, które doskonale rozumieją problemy zdrowotne kobiet i zawodowo zajmują się pomocą w ich rozwiązywaniu.

Pierwszym krokiem do tego, by odzyskać zdrowie i poprawić jakość swojego codziennego życia pozbywając się bólu i uciążliwych problemów zdrowotnych, będzie konsultacja z badaniem uroginekologicznym.

• Byłam na masażu z Groupon wczoraj (29.04) u Pana Wojtka. Masaż był prezentem, szłam więc bez żadnych oczekiwań. Miałam problem z drętwieniem nóg. Pan Wojtek spokojnie przeprowadził mnie przez cały, bolesny proces "naprawy", wiele tłumacząc. Na drugi dzień ból powoli ustępował uldze a co najważniejsze - drętwienie ustąpiło. Dziękuję ;
    Karolina Jóźwik
    przez Google
  • Byłem u kilkunastu różnych fizjoterapeutów i nie mogłem zaznać pełnej ulgi z kręgosłupem. Do czasu, aż terapię manualną przeprowadził Pan Artur - doraźnie natychmiastowa ulga, a potem plan działania co zrobić, by dolegliwości przestały nawracać. Polecam na 100%
    P. K.
    przez Google
  • Byłem na pewno ponad 50 razy, a może nawet i 100. Rehabilitacja przy dwóch operacjach kolana (piłka nożna) oraz przy innych kontuzjach (głównie siłownia). Profesjonalne podejście i miła atmosfera. Korzystałem głównie z usług Pana Hubertem. Polecam.
    m k
    przez Google
  • ­Profesjonalne miejsce z kompetentnymi fizjoterapeutami. Serdecznie polecam :)
    KubaXD
    przez Google
  • Hubert postawił prawidłową diagnozę i zastosował dla 2miesiecznej kontuzji lędźwi skuteczny proces wygaszania bólu, który po 3tygodniach fizykoterapii wreszcie ustąpił. Polecam go z całego serca, bo na pierwszej wizycie ledwo się ruszałem, a jutro zdrowy jadę w góry na spacery :) Dzięki!
    Waldemar Kruk