Jana Kazimierza 21 lok. U2, Warszawa        
 501 108 626  lub  22 699 81 47

Niechęć do ćwiczeń

Wszyscy wiemy o tym , jak ważna dla zdrowia i sprawności jest aktywność fizyczna. Wiele osób ćwiczy regularnie, trenuje różne dyscypliny sportu. Niektórzy jednak mają ogromną niechęć do jakiejkolwiek aktywności fizycznej.  Okazuje się że wiele osób nie lubi i nie chce wykonywać żadnych ćwiczeń ani wysiłku fizycznego. Dlaczego tak jest, dlaczego niektórzy maja awersje do aktywności ruchowej?

Wiele osób pamięta nieciekawe zajęcia wychowania fizycznego ze szkoły.  Słabsze umiejętności w wykonywaniu ćwiczeń, czy pewna nieporadność w grach zespołowych, złośliwe komentarze rówieśników i nieudane próby na szkolnej sali gimnastycznej, skutecznie potrafią zniechęcić do wysiłku fizycznego w dorosłym życiu.

Dla niektórych barierą powstrzymująca przed wizytami na siłowni może być nieznajomość sprzętu i urządzeń, strach przed ośmieszeniem się  i nieumiejętnością używania we właściwy sposób przyrządów.  Niechęć  do uczestniczeniu w zajęciach grupowych typu aerobik, zumba  może być brak wyczucia rytmu lub słaba koordynacja ruchów.

Brak podjęcia  jakiejkolwiek aktywności sportowej może wynikać również z zabiegania, baraku czasu i nadmiaru obowiązków . Niektórych zniechęca perspektywa kosztów, związanych z wykupieniem karnetu, zainwestowaniem w odpowiedni sprzęt, profesjonalny strój czy buty.

Jednak warto wypracować w sobie zdrowe  i pozytywne  nawyki, tak by zdrowie, uroda  i sprawność zostały z nami na jak najdłużej.

W naszym cyklu nie będziemy namawiać czy zmuszać argumentami   do konieczności podejmowania decyzji co, kiedy i gdzie trenować. Wszystkim nie lubiącym aktywności fizycznej, tym co nie mają czasu, chęci lub kondycji chcemy pokazać co można robić  by usprawnić nasze ciało, poprawić wydolność, zadbać  o stawy, mięsnie  i sylwetkę.

Przekonamy niechętnych ,że aktywność fizyczna może być wykonywana w codziennym życiu, bez wydawania pieniędzy i reorganizacji planu dnia.

Na początek zastanówmy się dlaczego jednak warto zrobić coś – cokolwiek ,żeby zwiększyć nasza aktywność fizyczną. Ruch i aktywność daje nam wiele pozytywnych efektów. Przeciaz każdy z nas chciałaby zachować samodzielność i sprawność w codziennym życiu.  Oto kilka najważniejszych powodów dla których warto podjąć choćby niewielki wysiłek:

  1. zachowanie sprawności
  2. uniknięcie chorób cywilizacyjnych takich jak cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, nowotwory
  3. zachowanie prawidłowego funkcjonowania umysłu
  4. ułatwianie walki z napięciem i stresem
  5. brak problemów ze snem, łatwiejsze i szybsze zasypianie
  6. wzmocnienie serca i układu krążenia
  7. lepszy nastrój
  8. zachowanie prawidłowej sylwetki i masy ciała

Na dobry początek pokażemy wam ile tracimy kalorii  wykonując różne czynności , czy tez bardzo podstawowe obowiązki domowe:

https://www.esylwetka.pl/ile-kalorii-spalaja-obowiazki-domowe/

Okazuje się, że codziennie jednak wykonujemy większą lub mniejsza aktywność fizyczną. A my w kolejnych postach/ artykułach pokażemy i podpowiemy co robić, by łatwo i bez specjalnego zaangażowania dodatkowo zwiększyć naszą aktywność ruchową i ciszyć się lepszą sprawnością ciała i szczuplejszą sylwetką.

©2019 Centrum Rehabilitacji ACTIV
Projekt i realizacja: Com&Media
Call Now Button