(22) 699 81 47          Młynarska 26/28, Warszawa

Fizykoterapia

Fizykoterapia jest działem fizjoterapii. Jest to oddziaływanie na organizm różnymi bodźcami naturalnymi (takimi jak np.: woda, światło, peloidy – naturalne substancje mineralne organiczne i p;mieszane) lub wytwarzanymi przez urządzenia mechaniczne.

Fizykoterapia może być stosowana jako podstawowa terapia lub jako forma uzupełniająca połączona z innymi metodami fizjoterapii.

Rodzaje terapii:

• Terapia ultradźwiękami – są to drgania mechaniczne o częstotliwości powyżej 20 000HZ. W fizykoterapii jest stosowna częstotliwość od 0,8 do 3 MHZ. Działanie biologiczne opiera się na zmianach miejscowych i ogólnych. Wykazują działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne, przyspieszenie limfy, wytworzenie w tkankach ciepła, zmniejszenie napięcia mięsni, hamowanie układu współczulnego, wpływ na blizny, przykurcze, zwapnienia, przyspieszenie gojenia się ran.
  • Laseroterapia – miejscowe oddziaływanie za pomocą energii promieniowania laserowego o odpowiedniej mocy i długości fali. Przyspiesza gojenie i działa przeciwbólowo. Laseroterapie można stosować w złamaniach, skręceniach, chorobach stawów, reumatoidalne zapalenie stawów, bóle krzyżowo – lędźwiowe
  • Elektroterapia – to metoda wykorzystująca działanie wielu rodzajów prądów o różnych częstotliwosciach, który odpowiednio stosowany uśmierza ból, zwiększa ukrwienie tkanek, łagodzi stany zapalne, zmniejsza napięcie mięśni.
  • Magnetoterapia – polega na zastosowaniu wielozmiennego pola magnetycznego o częstotliwości od 0-50/60 Hz, to jedna z technik usprawniania tkanek, wykorzystywanych w rehabilitacji medycznej. Stosowana jest w wielu działach medycyny, pole magnetyczne przyśpiesza regenerację chorych tkanek, łagodzi ból i działa przeciwzapalnie.
  • Terapia falą uderzeniową – są to pneumatycznie generowane impulsy akustyczne przekazywane do ciała pacjenta poprzez wolno poruszający się aplikator. Aparat wytwarza fale skompresowanego powietrza, wykorzystując w aplikatorze precyzyjne komponenty balistyczne. Akustyczny impuls jest przenoszony do tkanki docelowej . Terapia wykazuje intensywne działanie przeciwbólowe, poprawia metabolizm komórkowy , usprawnia cyrkulacje krwi w obszarze bólowym.
  • Krioterapia – jest to wykorzystanie zimna do celów leczniczych. Zimno ma zastosowanie przeciwbólowe, przeciwzapalne, zmniejsza napięcie mięśniowe, zmniejsza obrzeki. W naszych przychodniach wykorzystujemy aparaty do krioterapii miejscowej azotowe i na dwutlenek węgla.

Rodzaj terapii dobierany jest w zależności od stanu i dolegliwości pacjenta. Wskazania i przeciwwskazania różnią się w zależności od podjętej terapii.

• stany pourazowe (stłuczenia, skręcenia, zwichnięcia, obrzęki, krwiaki, przykurcze i zesztywnienia po unieruchomieniu)
  • stany wywołane przeciążeniem (bóle kręgosłupa, bóle stawów, mięśni, ścięgien)
  • przewlekłe zapalenia i zwyrodnienia
  • przewlekłe stany bólowe układu ruchu
  • trudno gojące się blizny i zrosty
  • bóle głowy, migreny, neuralgie
  • nerwobóle
  • dyskopatie
  • zaburzenia krążenia obwodowego
  • porażenia mięśniowe

Przeciwwskazania ogólne:

• ciąża
  • choroby nowotworowe
  • stany zapalne układu oddechowego
  • ciężkie infekcje
  • krwawienia
  • obecność elektronicznych implantów
  • arytmia
  • nieustabilizowana cukrzyca
  • choroby dermatologiczne
  • choroby układu wydalniczego

Zabiegi poprzedza szczegółowy wywiad z pacjentem, na podstawie którego specjalista dobiera odpowiednią terapię. W zależności od zastosowanej techniki, wskazania i przeciwwskazania różnią się, dlatego przed zabiegiem należy przejść konsultację medyczną.

Odpowiednio zastosowana terapia nie powinna powodować skutków ubocznych.

Placówka ul. Młynarska 26/28 – tel. 501 108 626